22DMNIR - Metodologija naučno-istraživačkog rada
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metodologija naučno-istraživačkog rada | |||
| Akronim | 22DMNIR | |||
| Studijski program | Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologija,Inženjerstvo zaštite životne sredine,Inženjerstvo materijala,Metalurško inženjerstvo,Hemija,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Osposobljavanje studenta za samostalan naučno-istraživački rad, pisanje naučnih radova i doktorske disertacije, kao i za različite vidove naučne prezentacije rezultata primenjujući standardnu metodologiju naučno-istraživačkog rada i principe naučne etike. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Nakon završenog kursa student bi trebalo da bude obučen da: 1. Efikasno pretraži i koristi literaturu, kao i da je ispravno citira 2. Uspešno obradi rezultate eksperimentalnog rada i ispravno ih prikaže 3. Uobliči i napiše doktorsku disertaciju 4. Samostalno napiše originalni naučni i pregledni rad 5. Uspešno komunicira sa recenzentima i urednicima naučnih časopisa 6. Pripremi poster za naučni skup 7. Uspešno usmeno izloži rezultate istraživanja na naučnim skupovima | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Značaj naučnog rada; faze u naučno-istraživačkom radu; principi naučne etike; vrste naučnih radova; struktura originalnih naučnih radova (obrada rezultata istraživanja; grafičko i tabelarno prikazivanje rezultata; formatiranje citata i referenci); struktura preglednih radova; različiti pristupi pregledu literature (pretraga literature korišćenjem odgovarajućih servera za elektronsku pretragu literature); pravilno pisanje apstrakta za naučni rad i naučni skup; izbor naučnog časopisa; korespodencija sa recenzentom i urednikom naučnog časopisa; recenziranje naučnog rada kreiranje posterske prezentacije; kreiranje prezentacije za usmeno izlaganjestruktura doktorske disertacije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava, seminari | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 50 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
