22ДМНИР - Методологија научно-истраживачког рада
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Методологија научно-истраживачког рада | |||
| Акроним | 22ДМНИР | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемија,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Oспособљавање студента за самосталан научно-истраживачки рад, писање научних радова и докторске дисертације, као и за различите видове научне презентације резултата примењујући стандардну методологију научно-истраживачког рада и принципе научне етике. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након завршеног курса студент би требало да буде обучен да: 1. Ефикасно претражи и користи литературу, као и да је исправно цитира 2. Успешно обради резултате експерименталног рада и исправно их прикаже 3. Уобличи и напише докторску дисертацију 4. Самостално напише оригинални научни и прегледни рад 5. Успешно комуницира са рецензентима и уредницима научних часописа 6. Припреми постер за научни скуп 7. Успешно усмено изложи резултате истраживања на научним скуповима | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Значај научног рада; фазе у научно-истраживачком раду; принципи научне етике; врсте научних радова; структура оригиналних научних радова (обрада резултата истраживања; графичко и табеларно приказивање резултата; форматирање цитата и референци); структура прегледних радова; различити приступи прегледу литературе (претрага литературе коришћењем одговарајућих сервера за електронску претрагу литературе); правилно писање апстракта за научни рад и научни скуп; избор научног часописа; коресподенција са рецензентом и уредником научног часописа; рецензирање научног рада креирање постерске презентације; креирање презентације за усмено излагањеструктура докторске дисертације. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава, семинари | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
