22Д99 - Инжењерство ткива
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Инжењерство ткива | |||
Акроним | 22Д99 | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студентима представи инжењерство ткива као атрактивну и мултидисциплинарну област за потенцијалну примену у медицини. При томе предмет треба да упозна студенте са основним правцима и методама у овој области, а затим и да им пружи практична знања за рад у стерилним лабораторијским условима, изолацију и манипулисање ћелијама, ткивима и биоматеријалима, као и за успостављање биореакторског система за инжењерство одређеног ткива. | |||
Исходи учења (стечена знања) | 1. Студенти су стекли знања потребна за разумевање основне структуре и функције ћелија и ткива, као и за дефинисање основних захтева и концепције система за инжењерство ткива. 2. Студенти су стекли основна знања и практичне вештине потребне за стерилан лабораторијски рад са ћелијама и ткивима. 3. Студенти су стекли компетенције за самостално осмишљавање и извођење експерименталног плана и анализу и приказ добијених резултата. 4. Студенти су стекли способности и знања потребна за рад и комуникацију у мултидисциплинарном тиму инжењера, биолога, фармацеута и лекара. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Предмет упознаје студенте са савременим методама инжењерства ткива за потенцијалну примену у медицини. При томе је нагласак на приступу заснованом на интегрисаној примени аутологних ћелија, носача од биокомпатибилних и биоразградивих биоматеријала, и биореакторских система за in vitro култивацију функционалних ткивних еквивалената. Обрађени су примери инжењерства ткива коже, хрскавице, кости, лигамената, јетре, срчаног мишића и крвних судова. | |||
Садржај практичне наставе | Студенти се упознају са неколико врста хидрогелова (алгинат, поливинил алкохол и др.) и неколико врста биореактора (биореактор са пакованим слојем, биореактор са механичком стимулацијом и проточни биореактор). Студенти уче да поставе биореакторски систем за гајење ткива. Студенти припремају теоријски преглед приступа инжењерству одређене врсте ткива, а одбрана извештаја је усмена. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | предавања и студијски истраживачки рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 50 |