22Д70 - Материјали за обновљиве изворе енергије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Материјали за обновљиве изворе енергије | |||
| Акроним | 22Д70 | |||
| Студијски програм | Инжењерство материјала | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање академских знања за подручје савремених извора енергије, способност повезивања мултидисциплинарних знања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Упознавање са физичким карактеристикама савремених материјала који се користе у фототермалној, фотонапонској, хибридној и високотемпературној конверзији Сунчевог зрачења. Студент стиче знања да може самостално или у тиму да решава развојне и технолошке проблеме. Стечено знање је неопходно за сагледавање техничких, еколошких, економских и политичких аспеката коришћења обновљивих извора енергије. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Енергија, екологија, економија као светски приоритети. Материјали за нове и алтернативне изворе енергије. Соларна енергија; материјали за соларне ћелије, соларне технологије, соларни системи. Алтернативни извори енергије (на бази кретања флуида - енергија ветра, енергија воде - мале хидроелектране, енергија гасних подземних извора, енергија потреса у литосвери енергија вулкана) и нови материјали. Батерије и микробатерије на бази електронских керамичких материјала. Батерије и батеријски системи за посебне намене портабл уређаји и електрична и хибридна возила). Гориве ћелије базиране на чврстим оксидима. Инжењеринг у пројектовању и инсталирању компоненета и система различитих извора енергије у циљу веће ефикасности производње и експлоатације енергије. Глобална стратегија истраживања и развоја нових материјала за нове и алтернативне изворе енергије. | |||
| Садржај практичне наставе | У оквиру овог курса студенти раде пројектни задатак са слободном темом из области обновљивих извора енергије. Рад се презентује у облику извештаја, компјутерског модела, лабораторијског експеримента, математичког модела. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | 30 | |||
