14МЗМ6 - Пројектовање хемијских реактора
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање хемијских реактора | |||
| Акроним | 14МЗМ6 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је усвајање нових знања из пројектовања хемијских реактора као и проширивање знања стечених у претходном курсу (Основи реакторског инжењерства), из области: неизотермног рада реактора, анализе концепта реалних реактора, пројeктовање хемијских реактора за хетерогено катализоване и некатализоване процесе. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На основу знања стечених у оквиру овог курса студенти су способни да самостално решавају једноставније проблеме из области анализе рада, моделовања, симулације и пројектовања хемијских реактора. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Хемијски реактори у индустријским процесима; Вишеструка стационарна стања и хистерезис код неизотермног проточног реактора са идеалним мешањем; Стабилност вишеструких стационарних стања, фазни дијаграм и бифуркациона анализа; Оптималан начин извођења неизотермних процеса; Реални хемијски реактори, неидеално протицање и анализа рада реалних реактора; Кинетика хетерогено катализованих ракција, Утицај преноса масе на брзину хетерогено катализованих процеса, Пројектовање реактора за хетерогене катализоване реакције; Пројектовање реактора за хетерогене некатализоване реакције (гас-чврсто); Пројектовање хемисорбера. | |||
| Садржај практичне наставе | У оквиру практичне наставе решавају се проблеми из следећих области: Вишеструка стационарна стања и хистерезис код неизотермног проточног реактора са идеалним мешањем; Стабилност вишеструког стационарног стања, фазни дијаграм и бифуркациона анализа; Оптималан начин извођења неизотермних процеса; Реални хемијски реактори и анализа рада; Пројектовање реактора за хетерогено катализоване реакције; Пројектовање реактора за хетерогене некатализоване реакције; Пројектовање хемисорбера. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и рачунске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 55 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
