22МТПХ - Технологија паковања хране
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Технологија паковања хране | |||
| Акроним | 22МТПХ | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти стекну знања о начинима паковања хране, врстама материјала за паковање, међусобним интеракцијама паковања и хране и улози паковања у обезбеђивању квалитета и исправности хране. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након завршетка курса студент разуме принципе паковања хране, препознаје и пореди типове прехрамбене амбалаже и материјала од којих се израђују, препознаје и тумачи функционална својстава прехрамбене амбалаже као методологије контроле квалитета амбалаже. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Улога паковања у производњи хране – намирнице које се пакују (свеже, прерађене, конзервисане), баријерна својства амбалаже, обележавање и етикетирање упаковане хране 2. Захтеви у паковању хране – законски, захтеви тржишта (купца), дистрибуције, продаје, заштите животне средине, спецификације за паковање и стандарди 2. Квалитет и трајност упаковане хране – утицај хемијских (миграције), микробиолошких и физичких фактора на квалитет и трајност упаковане хране 3. Примена металне амбалаже – сировине за производњу амбалаже, технологије пуњења, трајност производа, могућности рециклирања амбалаже 4. Примена стаклене амбалаже – типови, квалитет и трајност хране у стакленој амбалажи, избор затварача, рециклирање стаклене амбалаже 5. Примена пластичне амбалаже – типови пластичне амбалаже, пластични филмови и омотачи, контакт са храном и баријерна својства, управљање отпадном пластичном амбалажом 6. Примена папирне и картонске амбалаже – типови и улога папирне и картонске амбалаже, дизајн картонске амбалаже 7. Активна и интелегентна паковања – функције активног и интелегентног паковања (везивање кисеоника, емитери етанола, апсорбери влаге, укуса и мириса, контрола темепратуре, антимикробна и антиоксидативна паковања, индикатори квалитета и безбедности производа) 8. Паковање у модификованој атмосфери (МАП) – гасови који се користе, утицај гасова на активност мироорганизама, типови амбалажних материјала који се могу користити за МАП, машине које се користе за МАП 9. ... | |||
| Садржај практичне наставе | Лабораторијске вежбе које обухватају испитивања микробиолошке исправности амбалаже, одређивање трајности производа у зависности од паковања, производња јестивих омотача и филмова и испитвање њихових баријерних и антимикробних својстава | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, практична настава, семинари | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
