14Д008 - Креативни инжењеринг
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Креативни инжењеринг | |||
| Акроним | 14Д008 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Не | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Оспособити студенте и истраживаче у коришћењу методологије вишесистемског мишљења, познатијег под називом креативни инжењеринг чију основу чини теорија решавања иновативних задатака (ТРИЗ) у области технике, а посебно код решавање иновационих и истраживачко-развојних проблема који се јављају у области хемије, технологије и металургије. Савладавањем предмета студент стиче опште и специфичне способности: у решавању проблема уз употребу научних метода и поступака, праћење савремених достигнућа у струци; коришћење информационо-комуникационе технологије у праћењу и примени нових знања, развија критичко и самокритичко мишљење. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Усвајање неопходних знања из области савремене методологије решавања иновативних задатака и оспособљавање студената за практичну примену новостечених знања у областима техничко-технолошких дисциплина. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Појам и значај интелектуалне својине, патенти, претраживање база патентних података, технологија стваралаштва, критички осврт на научне методологије и креатолошкe методe, теорија решавања иновативних задатака (ТРИЗ), нивои техничких система, идеалан коначни резултат, стандардни и нестандардни проблеми, научно-истраживачки проблеми, противречности (административна, техничка, физичка), коришћење матрице противречности, коришћење супстанце-поља, примена стандарда, савладавање инерције мишљења, закони развоја техничких система, алгоритaмsko решавањe истраживачко-развојних проблема. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Настава је, у зависности од броја слушалаца, менторска или фронтална. Поред предавања редовно се одржавају и консултације. У току наставе, а нарочито кроз вежбе, студенти су у обавези да решавају проблемске задатке из различитих техничко-технолошких области. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
