ZP40 - Održivi razvoj
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Održivi razvoj | |||
| Akronim | ZP40 | |||
| Studijski program | Inženjerstvo zaštite životne sredine,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | obavezan predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Inženjerska ekonomija | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Usvajanje i primena koncepta i principa održivog razvoja, usklađivanje tehnološke promene u Srbiji sa ekološkim principima i načelima socijalne ravnoteže. Održivost savremene ekonomske strukture sa procesima koji su ekonomski, socijalno i ekološki usklađeni i međugeneracijski prihvatljivi. Održivi razvoj, kao odgovor na ekonomske i tehnološke izazove za životnu sredinu i prirodne resurse.. Realizacija strategija održivog razvoja EU i Srbije - politike, mere i zakona, sa ciljem da se makroekonmski, socijalni i ekološki ciljevi ostvarivuju u skladu sa mogućim, na nauci zasnovanim, demokratski usvojenim principima i rešenjima | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Analitičke kompetencije studenata da rasuđuju o neophodnom usklađivanju razvojnih tokova i ciljeva u svim ekonomskim, društvenim i tehničkim dimenzijama. Problemi održivosti tiču se ekoloških posledica kao i upotrebe (gospodarenja) obnovljivim i neobnovljivim resursima. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Održivi razvoj - evolucija koncepta, osnovni principi i pojam intergeneracijske pravde. Tri stuba i tri područja održivog razvoja: ekonomija zasnovana na znanju, uravnotežen socijalni sistem, zaštita resursa i životne sredine Tehnološke promene, svetsko tržište, globalizacija i održivi razvoj. Obnovljivi i neobnovljivi resursi, održiva proizvodnja i potrošnja u industriji, saobraćaju, poljoprivredi… Koncept održivog razvoja u Srbiji: Nacionalna strategija održivog razvoja Republike Srbije - osnovni elementi, ciljevi i mogućnosti realizacije - lokalna, nacionalna, evropska i globalna dimenzija | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza sadržaja tekstova i dokumenata održivog razvoja u Srbiji. Kalkulacija ekstrenalija – sadašnje i buduće cene resursa . Analiza energetske i materijalne efikasnosti. Životni ciklus proizvoda. Analiza primera održive proizvodnje i potrošnje u Srbiji i svetu. Primeri dobre industrijske prakse u skladu sa principima održivog razvoja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | 0 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, radionice, diskusija, interaktivna nastava (prezentacija i diskusija seminarskih radova, analiza sadržaja dokumenata i domaćih zadataka studenata) | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 20 | |||
