22ZP27HI - Diferencijalne jednačine
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Diferencijalne jednačine | |||
Akronim | 22ZP27HI | |||
Studijski program | Hemijsko inženjerstvo | |||
Modul | ||||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan predmet | |
Uslovljnost drugim predmetom | Položena Matematika1 i Matematika 2 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studenti nauče najvažnije pojmove i tvrđenja, algoritme rešavanja: iz običnih diferencijalnih jednačina i sistema diferencijalnih jednačina, iz parcijalnih diferencijalnih jednačina, iz Laplasovih transformacija i primene Laplasovih transformacija na rešavanje diferencijalnih jednačina i sistema diferencijalnih jednačina. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost studenata da znanja stečena u ovom nastavnom predmetu uspešno koriste u savladavanju gradiva drugih nastavnih predmeta, koje se izučavaju na Fakultetu, iz oblasti prirodnih i tehničko-tehnoloških nauka. Osposobljenost studenata da stečena matematička znanja koriste u rešavanju tehničkih i tehnoloških problema. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Obične diferencijalne jednačine i sistemi diferencijalnih jednačina – diferencijalne jednačine prvog reda; diferencijalne jednačine drugog i višeg reda; neke primene običnih diferencijalnih jednačina; sistemi diferencijalnih jednačina prvoga reda. Parcijalne diferencijalne jednačine – parcijalne diferencijalne jednačine prvog reda; parcijalne diferencijalne jednačine drugog reda; numeričko rešavanje parcijalnih diferencijalnih jednačine, neke primene parcijalnih diferencijalnih jednačina. Laplasove transformacije – definija i osnovne osobine Laplasove transformacije; primena Laplasove transformacije na rešavanje diferencijalnih jednačina i sistema diferencijalnih jednačina. | |||
Sadržaj praktične nastave | Na vežbama se rešavaju primeri, odnosno zadaci kojima se ilustruju pojmovi i njihovi međusobni odnosi izloženi u teorijskom delu nastave. Osim toga, na vežbama se postavljaju i rešavaju zadaci kojima se ilustruje i uvežbava primena stečenih teorijskih znanja u rešavanju problema u prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i računske vežbe | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 40 | |||
Seminari |