22ZP23 - Osnovi ekonomije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Osnovi ekonomije | |||
| Akronim | 22ZP23 | |||
| Studijski program | Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologija,Inženjerstvo zaštite životne sredine,Inženjerstvo materijala,Metalurško inženjerstvo,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Bez uslova | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da upozna studente sa osnovnim kategorijama i zakonima savremene tržišne privrede, sa tržištem i mehanizmom njegovog funkcionisanja, kao i sa različitim tržišnim strukturama savremene tržišne privrede. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Ovaj predmet će omogućiti studentima da razumeju funkcionisanje savremene tržišne privrede, da ovladaju osnovnim ekonomskim pojmovima, da nauče da razmišljaju u ekonomskim katedgorijama, kao i da steknu polaznu osnovu koja će im omogućiti da kasnije nadgrađuju svoja znanja iz ekonomije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Nastanak ekonomije kao nauke kroz objašnjenje osnovnih ekonomskih principa, ekonomskih modela, osnovne razlike između mikro i makroekonomije, kao i između pozitivnog i normativnog pristupa; Funkcionisanje tržišta: analiza ponude i tražnje, analiza elastičnosti ponude i tražnje i njihove implikacije na mikro i makro nivou (uticaj na prihode prodavaca, efekti kontrole cena i poreske politike); Analiza ekonomike javnog sektora (eksterni efekti – eksternalije i problem javnih dobara); Ponašanje proizvođača i maksimiranje njihove ciljne funkcije u uslovima savršene konkurencije, kao i u uslovima nesavršene konkurencije (monopol, monopolistička konkurencija i oligopol). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe prate predavanja pri čemu je, kod mnogih pitanja, naglasak na kvantitativnoj ilustraciji i aktivnostima samih studenata. Na vežbama se studenti upoznavaju sa primerima i zadacima koji olakšavaju savlađivanje materije i organizuju se diskusije po pojedinim pitanjima. Od studenata se stalno traži da na vežbama objašnjavaju ekonomske fenomene o kojima je reč u pojedinim lekcijama i na taj način pokažu svoje znanje, razumevanje i primenu nastavne materije. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe se izvode na tabli i uz pomoć prezentacije uz aktivno učešće studenata. Kolokvijum u toku semestra omogućava proveru znanja studenata i oslobađanje od tog dela gradiva za ispit. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||
