22MM31 - Matematička obrada eksperimentalnih podataka
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Matematička obrada eksperimentalnih podataka | |||
| Akronim | 22MM31 | |||
| Studijski program | Inženjerstvo materijala,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | Grafičko inženjerstvo, dizajn i ambalaža, Inženjerstvo materijala, Modul Elektrohemijsko inženjerstvo, Modul Kontrola kvaliteta, Modul Neorganska hemijska tehnologija, Modul Organska hemijska tehnologija, Modul Polimerno inženjerstvo, Modul Hemijsko procesno inženjerstvo, Tekstilno inženjerstvo | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studenti nauče osnovne pojmove i tvrđenja iz sledećih oblasti: iz teorije verovatnoće , matematičke statistike i metoda izvođenja empirijskih formula. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost studenata da znanja stečena u ovom nastavnom predmetu uspešno koriste u savladavanju gradiva drugih nastavnih predmeta, koje se izučavaju na Fakultetu, iz oblasti prirodnih i tehničko-tehnoloških nauka. Osposobljenost studenata da stečena matematička znanja koriste u rešavanju tehničkih i tehnoloških problema, kao i u matematičkoj obradi eksperimentalnih podataka. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Verovatnoća- definicije verovatnoće, osobine , slučajna promenljiva, najvažnije diskretne i neprekidne raspodele , višedimenzionalne slučajne promenljive ,najvažnije višedimenzionalne raspodele, numeričke karakteristike raspodela, centralna granična teorema; Statistika- slučajni uzorak, primeri najvažnijih statistika, tablično i grafičko prikazivanje statističkih podataka , tačkaste i intervalne ocene parametara, parametarski i neparametarski testovi, regresija (linearna. nelinearna, višedimenzionalna). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Posle izlaganja teorije rešavaju se primeri, odnosno zadaci kojima se ilustruju pojmovi i njihovi međusobni odnosi izloženi u teorijskom delu nastave. Osim toga, postavljaju se i rešavaju zadaci kojima se ilustruje i uvežbava primena stečenih teorijskih znanja u rešavanju problema u prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u okviru kojih se izlaže teorija i rade zadaci u kojima se pokazuje primena izložene teorije | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 60 | |||
| Seminari | ||||
