22IŽS35 - Opasne i štetne materije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Opasne i štetne materije | |||
| Akronim | 22IŽS35 | |||
| Studijski program | Inženjerstvo zaštite životne sredine | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Položeni svi predmeti prve godine, Organska hemija i Analitička hemija | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje teoretskih i praktičnih znanja o opasnim i štetnim materijama, njihovim osobinama i uticaju na zdravlje ljudi i životnu sredinu. Upoznavanje sa svojstvima opasnih materija i obezbeđivanje bezbednog postupanja i rada sa njima. Poseban deo posvećen je opasnim i štetnim otpadnim materijama, karakterizaciji otpada, metodama tretmana, uz poznavanje i primenu odgovarajuće zakonske regulative. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Razumevanje značaja pravilnog postupanja sa opasnim i štetnim materijama, u skladu sa zakonskom regulativom, u cilju očuvanja zdravlja ljudi i životne sredine. Povezivanje fizičkih i hemijskih svojstava ovih materija sa njihovim ponašanjem u radnoj i životnoj sredini. Osposobljenost studenta da na adekvatan način u praksi primeni stečena znanja, bilo da su u pitanju opasne hemikalije ili opasan otpad. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Opasne i štetne materije, izvori, svojstva i uticaji; zakonska regulativa; nomenklatura, karakterizacija opasnih materija; uticaj na zdravlje ljudi; načini delovanja toksičnih materija; ponašanje u životnoj sredini u zavisnosti od fizičko-hemijskih svojstava (rasprostiranje, postojanost, biorazgradivost); rizik i upravljanje opasnim materijama; transport; skladištenje; metode tretmana opasnog otpada (fizičke, hemijske, biološke); deponovanje opasnog otpada. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Procena toksičnosti; Određivanje faktora biokoncentrisanja; Rasprostiranje opasnih i štetnih materija u životnoj sredini u zavisnosti od fizičko-hemijskih svojstava; Analiza mogućnosti ponovne upotrebe i reciklaže za pojedine opasne i štetne materije; Karakterizacija opasnog otpada; Ispitivanje odabranog uzorka i diskusija rezultata; Izbor najpogodnije metode tretmana opasnog otpada. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, eksperimentalne vežbe, računske vežbe, testovi | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | 45 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 40 | |||
| Seminari | ||||
