22IŽS213 - Funkcionisanje bioloških sistema
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Funkcionisanje bioloških sistema | |||
| Akronim | 22IŽS213 | |||
| Studijski program | Inženjerstvo zaštite životne sredine | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Ostvareno 41 ESPB | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Ovladavanje osnovnim pojmovima fiziologije ćelije, humane fiziologije i epidemioloških faktora. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | 1. Identifikovanje i definisanje bioloških pojmova i ćelijskih procesa; 2. Procenjivanje i povezivanje stečenih znanja sa aspektima humane i biljne fiziologije. 3. Analiziranje, prepoznavanje i koreliše biološke sisteme sa primenjenim biotehnologijama. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Opšta fiziologija ćelije - Ćelija i biomolekuli. Osnova struktura biljnih i animalnih ćelija. Mehanizmi transporta malih i velikih molekula kroz citoplazmatičnu membranu - pasivni transport, olakšani transport, aktivni transport, električni membranski potencijal i jonski kanali, produkcija energije i metabolizam, endocitoza, fagocitoza, egzocitoza. Ćelijski ciklus, deoba ćelija. Osnovi humane fiziologije - Organizovanje ćelija u tkiva i organe. Homeostaza kao konstanta određenog anatomskog ili fiziološkog parametra unutar tela. Temperaturna ravnoteža i termoregulacija. Acido-bazna homeostaza, Fiziologija digestivnog sistema – ishrana i digestija. . | |||
| Sadržaj praktične nastave | Upoznavanje strukture i osobina ćelija. Praktična nastava uz korišćenje mikroskopa. Posmatranje različitih vrsta ćelija, različitog porekla. Posmatranje i izučavanje odgovarajućih histoloških preparata. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, praktična nastava, seminari, domaći zadaci. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||
