14MIMA4 - Savremeni ambalažni materijali
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni ambalažni materijali | |||
Akronim | 14MIMA4 | |||
Studijski program | Inženjerstvo materijala | |||
Modul | ||||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
Uslovljnost drugim predmetom | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Principi održivog razvoja reflektuju se na oblast ambalaže kroz: optimizaciju pakovanja u cilju minimizovanja uticaja na okolinu postizanjem minimalne mase i zapremine uz adekvatnu zaštitu proizvoda, orgovornu upotrebu teških metala i drugih opasnih materija, ponovno korišćenje ambalaže za istu svrhu za koju je izrađena, zahteve da se ambalaža deponuje kao reciklabilna ili da može da se iskoristi za dobijanje energije, zahteve da ambalaža može da se podvrgne organskom reciklovanju. ; Principi savremene ambalaže zahtevaju jednostavnost u izradi, korišćenje proverenih i naprednih materijala i posebnu pažnju koja se posvećuje reciklovanju počev od faze projektovanja ambalaže. Osim toga potrebno je obratiti pažnju na zahteve za transportovanje materijala i postizanje veće sigurnosti za potrišače korišćenjem novih materijala. ; ; | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti osposobljeni da projektuju nove sisteme pakovanja i da organizuju proizvodnju korišćenjem naprednih tehnika vezanih za nove materijale i njihovo procesiranje i projektovanje. Održivost koncepta biće prezentovana kroz studije slučaja, pisane izveštaje i usmene prezentacije koji će nastati korišćenjem sadržaja sa predavanja i iz literature. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvodni deo počinje osvrtom na osnovne klase materijala koji se koriste za ambalažu koji uključuje papir i karton, staklo, metal (posebno čelik i aluminijum) i polimere i kompozite. ; Tokom predavanja biće pokrivene sledeće teme: ; 1. Osnovni koncepti savremenih ambalažnih materijala ; 2. „Pametna“ i aktivirana ambalaža, kako sistemi „pametne“ i aktivirane ambalaže funkcionišu? ; 3. Faktori koji će dovesti do porasta primene „pametne“ ambalaže i osnovne postavke sistema kvaliteta korišćenjem inteligentnih etiketa ; 4. „Inteligentni“ načini pakovanja za sveže proizvode posebno za voće i povrće ; 5. Samo grejući i samohladeći sistemi pakovanja ; 6. Termohromatsko označavanje materijala ambalaže ; 7. Koncepti pametnog pakovanja za farmaceutske proizvode ; 8. „Inteligentni“ zaštitni sistemi pakovanja ; 9. Sistemi lakog otvaranja pakovanja ; 10. Mogući problemi u vezi sa pametnom ambalažom ; 11. Doprinos pametne ambalaže različitim sektorima industrije ; 12. Sadašnje viđenje razvoja „inteligentnih“ sistema pakovanja ; 13. Proučavanje prirodnih sistema pakovanja i učenje od prirode. ; | |||
Sadržaj praktične nastave | Izrada seminarskog rada iz oblasti savremenih ambalažnih materijala u okviru koga će biti napisan izveštaj i organizovana usmena prezentacija | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Nastava se izvodi kroz predavanja i prezentacije seminarskih radova studenata | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 40 | |||
Seminari |