14MHFR - Fazna ravnoteža u višekomponentnim sistemima
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Fazna ravnoteža u višekomponentnim sistemima | |||
| Akronim | 14MHFR | |||
| Studijski program | Inženjerstvo materijala,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Da studenti ovladaju metodama praćenja tehnoloških operacija u faznim dijagramima višekomponentnih sistema. Da se studenti upoznaju sa zakonitostima fazne ravnoteže i da dobiju neophodna znanja za pravilno korišćenje faznih dijagrama dvo- i trokomponentnih sistema. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti stiču znanja o faznim transformacijama i faznoj ravnoteži koji se javljaju u mnogim procesima Neorganske hemijske tehnologije. U sklopu razmatranja faznih dijagrama dvo- i trokomponentnih sistema, na osnovu niza pristupačnih opštih primera, omogućeno je studentima neophodno znanje o pravilnom korišćenju faznih dijagrama konkretnih sistema od interesa za proizvodnju i primenu u Neorganskoj hemijskoj tehnologiji. U okviru samostalne izrade zadatka studenti razmatraju uslove fazne ravnoteže u višekomponentnim sistemima. ; | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | principi i uslovi ravnoteže heterogenih sistema, ; kriterijumi stabilnosti fazne ravnoteže, ; ravnoteža dvokomponentnih faza u dodiru, sistemi para–tečnost, ; ravnoteža faza čvrsto–tečno u dvokomponentnim i trokomponentnim sistemima sa primerima (izomorfni sistemi, sistemi sa eutektikumom, peritektikumom, monotektikumom i sintektikumom) ; metastabilni fazni dijagrami sa primerima (fazno razdavajanje, nemešljivost) ; ; ; ; | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| 
 | ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi | 
| 3 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | predavanja kombinovana sa primerima i izrada zadataka | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
