14D010 - Menadžment ljudskih resursa
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Menadžment ljudskih resursa | |||
| Akronim | 14D010 | |||
| Studijski program | svi | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje i proširivanje znanja diplomiranih inženjera i znanjima iz oblasti upravljanja ljudskim resursima, budući da ljudski resursi predstavljaju najbitniji element i faktor poslovnog uspeha ekonomskih subjekata. Značaj poznavanja prirode, specifičnosti i uloge ljudskih resursa posebno je veliki u savremenim uslovima života i privređivanja koje karakterišu procesi globalizacije, razvoj društva znanja i razvoj ekonomije znanja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Očekuje se novo poimanje resursa znanja, ali i drugih sposobnosti ljudi kao aktera društvene reprodukcije, kako na nivou preduzeća, tako i na nivou šire društvene zajednice. Nova, proširena, svest o vrednosti i dometima ljudskih resursa biće nova kvalitetna podliga za efikasnije upravljanje celinom procesa reprodukcije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Definisanje menadžmenta ljudskih resursa; sadržaj procesa upravljanja ljudskim resursima; Faktori menadžmenta ljudskih resursa; Strategijsko upravljanje ljudskim resursima; Planiranje ljudskih resursa, Definisanje strategijskog modela ljudskih resursa, uključivanje i obučavanje novih radnika, Regrutovanje i selekcija kadrova; Motivisanje i nagrađivanje; Teorije motivacije;Tradicionalni i savremeni pristupi nagrađivanju zaposlenih;Nematerjalna motivacija; Obrazovanje i inoviranje znanja zaposlenih;Važnost i ciljevi obrazovanja, Organizacija koja uči; Trening i razvoj zaposlenih, Inoviranje znanja u skladu sa promenama zahteva okruženja; Timovi i razvoj timske kulture;konflikti i upravljanje konfliktima; Industrijski odnosi, kolektivno pregovaranje i uloga sindikata; Etički aspekti menadžmenta ljudskih resursa. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, odbrana seminarskih radova, izrada domaćih zadataka, realizacija kolokvijuma kao i interaktivna nastava kroz rasprave o seminarskim radovima i domaćim zadacima. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
