14BBI216 - Hemija heterocikličnih jedinjenja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Hemija heterocikličnih jedinjenja | |||
| Akronim | 14BBI216 | |||
| Studijski program | Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologija | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Organska hemija 1 i Organska hemija 2 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Usvajanje osnovnih i viših znanja iz oblasti dobijanja, reaktivnosti i karakterizacije heterocikličnih jedinjenja, kao i njihovog značaja za razne hemijske i biohemijske procese. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti treba da budu osposobljeni za određivanje i poznavanje mehanizama hemijskih reakcija heterocikličnih jedinjenja, kao i poznavanja reakcija i metoda za njihovo kompletno definisanje. Takođe, studenti treba da budu osposobljeni za karakterizaciju, kao i farmaceutsku i industrijsku primenu heterocikličnih jedinjenja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predavanja obuhvataju teorijske osnove proučavanja mehanizama organskih reakcija heterocikličnih jedinjenja, kao i niza metoda za njihovo dobijanje. U ovom delu posebno se ističe proučavanje mehanizama elektrofilne aromatske supstitucije, kao i reakcija ciklizacije, nukleofilne adicije i reakcija otvaranja prstena kod heterocikličnih jedinjenja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
