ЗП29 - Физичка хемија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Физичка хемија | |||
| Акроним | ЗП29 | |||
| Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Општа хемија I , Математика I , Техничка физика I (за похађање );Општа хемија II , Математика II (за полагање) | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са основним законитостима материјалних система у гасовитом и течном стању; стицање теоријских основа за изучавање: физичких процеса и равнотежа у материјалним системима, различитих хемијских реакција и хемијских равнотежа, као и основа формалне хемијске кинетике; упознавање са експерименталним физичко-хемијским методама, поступцима мерења, начином обраде података и израчунавања физичко-хемијских величина. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти су стекли теоријска знања из: појавних облика супстанце у гасовитом и течном стању, дефинисања термодинамичких величина везаних за разматрање равнотеже и спонтаности физичких промена, у зависности од стања и састава система, као и услова под којима се промене одигравају. Савладали су дефинисање термодинамичких величина које карактеришу стање и хемијски састав учесника у хемијским и у електрохемијским реакцијама, као и критеријуме за спонтаност и равнотежу хемијских и електрохемијских реакција. Стекли су основна знања из формалне кинетике хомогених хемијских реакција у затвореним системима. Овладали су експерименталним техникама и начином обраде физичко-хемијских података. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Стања материјалних система (гасовито стање, кинетичка теорија, идеално и реално понашање, течно стање, теорија течења, међумолекулске интеракције) ; Хемијска термодинамика и физичке равнотеже (термодинамичке особине једнокомпонентног и вишекомпонентног хомогеног система, услови равнотеже фаза и фазних трансформација у једнокомпонентном, и двокомпонентном хомогеном и хетергеном систему, равнотеже у растворима. ; Хемијске и електрохемијске равнотеже. ; Електрохемија (раствори електролита, електрохемијске реакције у равнотежи, Нернстова једначина, врсте електрода, електрохемијски системи). ; Формална хемијска кинетика (брзина конверзије, брзина реакције, закони брзине, ред реакције, утицај температуре на брзину хемијске реакције) ; | |||
| Садржај практичне наставе | Одређивање вискозности и утицаја температуре на вискозност течности ; Одређивање зависности напона паре лако испарљивих течности од температуре, криоскопија (одређивање моларне масе растворене супстанце и степена дисоцијације слабог електролита), одређивање интегралне промене енталпије растварања чврстих супстанци ; Одређивање формалне и стандардне константе равнотеже ; Потенциометријска титрација и одређивање стандардног потенцијала електроде ; Одређивање закона брзине хемијске реакције ; Одређивање вредности привидне енергије активације хемијске реакције ; | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 0 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања - теорија и рачунски примери ; Експерименталне вежбе ; | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
