МХИП8 - Интензификација процеса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Интензификација процеса | |||
Акроним | МХИП8 | |||
Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | 1. Упознање студената са концептом интензификације процеса, као алтернативом класичном развоју и пројектовању процеса у хемијском инжењерству. ; 2. Упознавање са различитим хемијско-инжењерским принципима који се могу користити за интензификацију процеса. ; 3 Упознавање са конкретним процесима заснованим на принципу интензификације. ; 4. Стицање увида у тренутно стање примене принципа интензификације процеса, на нивоу истраживања, развоја и индустрије. ; | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти су оспособљени за: ; 1. Нови приступ развоју и пројектовању процеса, заснован на интензификацији процеса ; 2. Примену принципа интензификације процеса у истраживачком раду ; 3. Примену принципа интензификације процеса у развоју нових технологија ; | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Увод у интензификацију процеса: основни принципи и разлике у односу на класичан приступ пројектовању процеса. ; 2 Интензификација процеса у просторном, енергетском, синергетском и временском домену ; 3. Функционална интеграција уређаја у постројењу ; 4. Енергетска интеграција ; 5. Структурна интеграција (хибридни и мултифункционални уређаји) ; 6. Минијатуризација уређаја: микрореактори, микросепаратори и сл. ; 7. Намерно нестационарни процеси ; 8. Пресек стања у области интензификације процеса: процеси на нивоу истраживања, развоја и индустрије ; | |||
Садржај практичне наставе | У оквиру практичне наставе студенти ће радити по један пројектни задатак. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 0 | ||
Методе извођења наставе | Предавања, израда пројекaта, консултације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | 50 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |