22МПОПИ - Процеси и опрема у прехрамбеној индустрији
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Процеси и опрема у прехрамбеној индустрији | |||
| Акроним | 22МПОПИ | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање студената са основним процесима у прехрамбеној индустрији, опремом и принципом рада, експлоатацијом и погоном као целином у прехрамбеној индустрији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Кроз планирани наставни програм, рачунске примере и израду самосталног пројекта, студенти ће стећи адекватно знање о својствима прехрамбених производа, основним и специфичним процесима и опреми у прехpaмбеној индустрији. Стечено знање ће моћи да примене у инжењерској пракси. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Преглед процеса у прехрамбеној индустрији. Механички, физички, хемијски, термички, микробни, ензимски процеси, процеси конзервисања. Специфични процеси у прехрамбеној индустрији. Физичка и термофизичка својства прехрамбених производа. Процесирање (обрада) хране и производна опрема: термичка, пулсирајућим ел. путем, под повишеним притиском, магнетним пољем, ултразвуком. Избор и карактеристике производне и помоћне опреме у прехрамбеној индустрији. Транспорт, складиштење прехрамбених производа, регулатива и опрема. | |||
| Садржај практичне наставе | Примери процеса и опреме у: - производњи пива и алкохолних пића - млекарској индустрији - производњи сокова и напитака Анализа изведених решења и рачунски примери. Примери техничке документације. Примери из експлоатације и одржавања постројења у прехрамбеној индустрији. Обезбеђење пројектованог века - спецификација, избор и одржавање уређаја сигурности. Посете одговарајућим индустријским погонима – сазнања о практичним проблемима и решењима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања у учионици (коришћење видео пројектора и рачунара и табле). Рачунски примери наведени у практичној настави применом PC рачунара. Рад пројектног задатка у мањим групама коришћењем лиценцираних MS Office и CAD програма. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 45 | |
| Практична настава | 25 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
