22МЕИП - Енергетска интеграција процеса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Енергетска интеграција процеса | |||
| Акроним | 22МЕИП | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Дигитално процесно инжењерство,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | Модул Хемијско процесно инжењерство | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је да студент овлада основама енергетске синтезе и интеграције процеса, водећи рачуна о подизању енергетске ефикасности процеса са аспекта енергије и готових производа, као и применом принципа чистије производње у анализу рада делова постројења и процеса у целини. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знања на основу којих могу: развити методологију идентификовања и развијања стратегије употребе обновљивих и других енергетских извора, енергетски анализирати постојеће делове и целине процеса, нарочито са аспекта повећања енергетске ефикасности у односу на постојећа решења у процесној индустрији (енергетска конзервација процеса) и смањења термичког загађења животне средине | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | I ТЕРМОДИНАМИЧКА АНАЛИЗА ПРОЦЕСА (ИЗБОР ТЕРМОДИНАМИЧКИХ МОДЕЛА И ОДРЕЂИВАЊЕ ПАРАМЕТАРА МОДЕЛА) II АНАЛИЗА МАТЕРИЈАЛНИХ И ЕНЕРГЕТСКИХ БИЛАНСА ПРОЦЕСА - УПОРЕЂИВАЊЕ МОДЕЛА СА РЕАЛНИМ ПРОЦЕСНИМ ПАРАМЕТРИМА. III ЕНЕРГЕТСКА АНАЛИЗА РАДА ПРОЦЕСНЕ ОПРЕМЕ- УПОРЕЂИВАЊЕ МОДЕЛА СА РЕАЛНИМ ПРОЦЕСНИМ ПАРАМЕТРИМА. IV ВЕРИФИКАЦИЈА МОДЕЛА ПРОЦЕСА, АНАЛИЗА ОСЕТЉИВОСТИ И ОПТИМИЗАЦИЈА. V СИНТЕЗА ЕНЕРГЕТСКИХ И ПРОЦЕСНИХ МРЕЖА - КОНЗЕРВАЦИЈА ЕНЕРГИЈЕ И МЕНАЏМЕНТ ТОПЛОТНОМ ЕНЕРГИЈОМ. VI УВОЂЕЊЕ И ПРИМЕНА ПРИНЦИПА ЧИСТИЈЕ ПРОИЗВОДЊЕ (ПОВЕЋАЊЕ ЕНЕРГЕТСКЕ ЕФИКАСНОСТИ АПАРАТА И ПРОЦЕСА, СМАЊЕЊЕ ПОТРОШЊЕ СИРОВИНА И ПОМОЋНИХ ФЛУИДА И ДР.) | |||
| Садржај практичне наставе | Одређивање параметара модела; Рачунарске симулације интеграције процеса и семинарски радови који прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и рад на рачунару. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 70 | |||
