22ХХИ212 - Механика флуида
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Механика флуида | |||
| Акроним | 22ХХИ212 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Математика II, Физика II | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | 1. Упознавање студената са основним својствима флуида и законитостима мировања и кретања флуида; 2. Решавање задатака из механике флуида везаних за практичне проблеме из области хемијског инжењерства; 3. Стварање теоријске основе за стручну надоградњу из области хемијског инжењерства. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | 1. Студенти су стекли способност примене хемијско-инжењерског приступа анализи струјања флуида 2. Студенти су савладали основне законитости механике флуида и тиме стекли основу за даљу надоградњу из области операција преноса количине кретања и феномена преноса 3. Студенти су стекли теоријску основу за феноменолошки приступ упоредној анализи законитости преноса количине кретања, топлоте и масе. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Наставни програм предмета упознаје студенте са основним својствима флуида и законитостима мировања и кретања флуида при чему је стављен нагласак на хемијско-инжењерски приступ односно на количину кретања и механизме транспорта ове величине. Наставне јединице: општа својства флуида; флуиди у мировању; флуиди у кретању: струјно поље, режими струјања; основни закони механике флуида у интегралном и диференцијалном облику: закон одржања масе, закон одржања енергије: Бернулијева једначина, закон одржања количине кретања: једначине Навије-Стокса и примена на раванско струјање и струјање филма; ламинарно и турбулентно струјање: механизми преноса количине кретања, струјање у цевима кружног попречног пресека. | |||
| Садржај практичне наставе | У оквиру рачунских вежби, израђују се рачунски примери везани за одговарајуће наставне јединице и проблеме из области хемијског инжењерства и хемијске технологије. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | предавања и рачунске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 30 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
