14МЗМ5 - Математичко моделовање и оптимизација процеса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Математичко моделовање и оптимизација процеса | |||
Акроним | 14МЗМ5 | |||
Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ напредног курса из математичког моделовања је да се студенти оспособе за постављање, решавање и анализу комплекснијих модела процеса у хемијском инжењерству. У оквиру предмета студенти ће бити упућени и на оптимизацију процеса – структуру, методе и примене. Теоријске основе моделовања и оптимизције ће бити обрађене кроз примере из различитих области хемијског инжењерства, уз коришћење савремених приступа и софтверских пакета. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног и положеног испита, студенти ће бити оспособљени да: ; 1. Поставе математичке моделе за сложеније проблеме у хемијском инжењерству. ; 2. Изаберу приступ, метод и програмски пакет за решавање постављеног модела. ; 3. Поставе оптимизацини проблем и изврше оптимизацију помоћу софтверског пакета. ; 4. Изврше анализу осетљивости и несигурности математичког модела. ; | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Преглед приступа, нумеричких метода и софтверских пакета за решавање сложенијих хемијско инжењерских проблема. ; 2. Компјутерски симулирана динамика флуида (CFD) и моделовање дискретних честич-них система (DPM) – разлике у приступима и примери употребе. ; 3. Модели неуронских мрежа – структура, адекватност примене и примери у хем. инж. ; 4. Анализа осетљивости и несигурности модела, редукције реда модела. ; 5. Оптимизација процеса – сврха, структура, примена у хемијском инжењерству. ; 6. Методе оптимизације – линерно и нелинеарно програмирање, стохастичко програми-рање, динамичка оптимизација. ; | |||
Садржај практичне наставе | У првом делу практичне наставе се изводе и решавају на рачунару сложенији примери из хемијског инжењерства који покривају теоријску наставу предмета, користећи софтвере MATLAB i CFD симулатор. У оквиру првог дела су такође обрађени примери из оптимизације процеса, решени помоћу MATLABа. У другом делу рачунских вежби студенти самостално раде на пројектном задатку. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе у рачунарској лабораторији, консултације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 50 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |