14МЕИП - Енергетска интеграција процеса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Енергетска интеграција процеса | |||
| Акроним | 14МЕИП | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је да студент овлада основама енергетске синтезе и интеграције процеса, водећи рачуна о подизању енергетске ефикасности процеса са аспекта енергије и готових производа, као и применом принципа чистије производње у анализу рада делова постројења и процеса у целини. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знања на основу којих могу: развити методологију идентификовања и развијања стратегије употребе обновљивих и других енергетских извора, енергетски ; анализирати постојеће делове и целине процеса, нарочито са аспекта повећања енергетске ефикасности у односу на постојећа решења у процесној индустрији (енергетска конзервација процеса) и смањења термичког загађења животне средине ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | I ТЕРМОДИНАМИЧКА АНАЛИЗА ПРОЦЕСА ; II АНАЛИЗА ЕНЕРГЕТСКИХ ЗАХТЕВА СЕПАРАЦИОНИХ ПРОЦЕСА. ; III ПРИМЕНА ИНДИРЕКТНЕ, ДИРЕКТНЕ ТОПЛОТНЕ ПУМПЕ У ДЕСТИЛАЦИЈИ. ; IV КОНЗЕРВАЦИЈА ЕНЕРГИЈЕ, МЕНАЏМЕНТ ТОПЛОТНОМ ЕНЕРГИЈОМ ; V СИНТЕЗА ЕНЕРГЕТСКИХ, ПРОЦЕСНИХ МРЕЖА. ; VI УВОЂЕЊЕ, ПРИМЕНА ПРИНЦИПА ЧИСТИЈЕ ПРОИЗВОДЊЕ (ПОВЕЋАЊЕ ЕНЕРГЕТСКЕ ЕФИКАСНОСТИ АПАРАТА, ПРОЦЕСА, СМАЊЕЊЕ ПОТРОШЊЕ СИРОВИНА, ПОМОЋНИХ ФЛУИДА, ДР.) ; VIII КОРИШЋЕЊЕ ЕНЕРГЕТСКИХ ИЗВОРА СА ЕКОЛОШКОГ АСПЕКТА. ПРИМАРНИ, АЛТЕРНАТИВНИ, ОБНОВЉИВИ ИЗВОРИ ЕНЕРГИЈЕ (ФОСИЛНА ГОРИВА, БИОМАСА, СОЛАРНА ЕНЕРГИЈА, ГЕОТЕРМАЛНА ЕНЕРГИЈА, НУКЛЕАРНА ЕНЕРГИЈА, ДР.). ; | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунарске симулације енергетске интеграције процеса и семинарски радови који прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и рад на рачунару. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 70 | |||
