ТЕТ212 - Ткање и дизајн тканина
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Ткање и дизајн тканина | |||
| Акроним | ТЕТ212 | |||
| Студијски програм | Текстилна технологија | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Положен испит из предмета Tекстилни материјали. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти упознају са фазама реализације дизајна, са параметрима на основу којих се формира дизајн тканих материјала и да развију вештину израде плана преплетаја. Осим тога, циљ предмета подразумева да се студенти упознају са процесом производње тканина, који обухвата припрему за ткање и ткање у ужем смислу, да проуче и усвоје начин рада машина и уређаја који се користе у операцијама припреме за ткање и у самом процесу ткања и да стекну сазнања о новим, савременим технологијама ткања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На основу стечених теоријских и практичних сазнања о дизајну тканина и комплетној технологији ткања, код студената се развија способност инжењерског приступа за реализацију дизајна тканина различите намене као и способност за обављање инжењерског посла у области производње тканина и решавање проблема у свакодневној индустријској пракси који проистичу из технологије ткања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | У уводном делу предмета описани су појам и суштина дизајна и у кратким цртама приказане су фазе реализације дизајна. У наставку предмета, приказани су структурни параметри тканина од значаја за дизајн тканих материјала, са акцентом на преплетају, као најбитнијем параметру ткане структуре. Описани су начини израде плана преплетаја и врсте увода основе у ните. Објашњен је начин складиштења и значај климатизације пређа које се користе за израду тканина. Описане су фазе припреме за ткање и сам процес ткања у ужем смислу, како на конвенционалним (разбојима са чунком) тако и на неконвенционалним разбојима (разбојима без чунка) са освртом на 3Д разбоје, који представљају разбоје последње генерације. Истакнут је значај и начин постизања контроле кондиционирања просторије у којој се смешта откана роба. | |||
| Садржај практичне наставе | Израда плана преплетаја, проучавање конструкције и рада машина које се користе у операцијама припреме за ткање (машине за премотавање предива, машине за сновање, машине за шлихтање, машине за премотавање потке), израда планова сновања, анализа рада појединих делова и механизама на разбоју (регулатора кретања основе, регулатора кретања тканине, механизама за образовање зева), анализа утицаја образовања зева на напрезање и издужење основе, анализа кретања чунка кроз зев, реализација демонстративне вежбе у индустријским погонима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | предавања, видео презентације предавања, израда рачунских примера и реализација демонстративне вежбе у индустријским погонима. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
