ИЖС37 - Лабораторија инжењерства заштите животне средине
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Лабораторија инжењерства заштите животне средине | |||
| Акроним | ИЖС37 | |||
| Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Редовно слушање следећих предмета: Механичке и топлотне операције, Операције преноса масе | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ овог предмета је да студенти теоријска знања стечена на предметима Механичке и топлотне операције и Операције преноса масе примене практично израдом експерименталних вежби. На тај начин, циљ је и де се студенти практично упознају са карактеристикама и принципима рада одређених уређаја и процеса релевантних за инжењерство заштите животне средине који се касније детаљније разматрају и пројектују у оквиру предмета на вишим годинама студија. Такође, циљ је да се студенти оспособе за експериментални рад и да развију аналитичке и комуникационе способности кроз анализу експерименталних података и писање и презентацију извештаја. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | 1. Студенти су стекли знање о практичним аспектима теорисјких основа стечених на другим инжењерским предметима. 2. Студенти су стекли знања за практичан рад у инжењерској лабораторији. 3. Студенти су стекли комуникационе способности за рад у тиму и приказивање добијених резултата. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | нема | |||
| Садржај практичне наставе | Лабораторијске вежбе: Струјање флуида: Рејнолдсов оглед, отпори при струјању кроз цевни вод. Транспорт флуида: карактеристике центрифугалне пумпе и мреже. Струјање флуида кроз паковани слој и флуидизација. Размењивач топлоте: одређивање коефицијента пролаза топлоте. Одређивање коефицијента прелаза масе: oдређивање брзине сушења Апсорпциона колона са пуњењем: апсорпција CO2. Циклон Комбиновани уређај за добијање деминерализоване воде. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 0 | 0 | 3 | ||
| Методе извођења наставе | Вежбе изводе мале групе студената који након урађене и обрађене вежбе врше презентацију и предају писани лабораторијски извештај | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 60 | |||
| Семинари | ||||
