ХХП48 - Пројектовање уређаја у хемијској индустрији
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање уређаја у хемијској индустрији | |||
| Акроним | ХХП48 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Механичке операције, Топлотне операције, Операције преноса масе (одслушане) | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Оспособљавање студената да критички и аналитички размишљају у светлу феномена преноса и основних технолошких операција и да самостално пројектују уређаје који се користе у хемијској индустрији. Упознавање са начином резоновања, логике и терминологије у овој области, упознавање са изворима информација. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Способност самосталног избора, прорачуна и пројектовања основних типова уређаја хемијске индустрије за извођење механичких и топлотних операција и операција преноса масе. Способност израде пројекта опреме. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основни принципи за избор и пројектовање апарата и уређаја. Материјални и енергетски биланси и специфичности поступка као основе за пројектовање уређаја. Стандардни и специјални уређаји, конструкциони материјали, специфичности погонских и енергетских средстава, специфичности рада, техничка документација и прописи о пројектовању уређаја хемијске индустрије. Листе опреме; Типови уређаја, избор, методе прорачунавања и оптимизација, конструкционе и експлоатационе карактеристике и опсег примене за различите типове уређаја: СИСТЕМИ ЗА СКЛАДИШТЕЊЕ, ТРАНСПОРТ ТЕЧНИХ; ГАСОВИТИХ, ЧВРСТИХ МАТЕРИЈА; УРЕЂАЈИ ЗА КОМПРЕСИЈУ, ТРАНСПОРТ ГАСОВА, СТВАРАЊЕ ВАКУУМА; УРЕЂАЈИ ЗА МЕШАЊЕ ТЕЧНОСТИ, СУСПЕНЗИЈА, УРЕЂАЈИ ЗА СМЕШАВАЊЕ ЧВРСТИХ МАТЕРИЈАЛА; УРЕЂАЈИ ЗА МЕХАНИЧКО РАЗДВАЈАЊЕ ХЕТЕРОГЕНИХ СИСТЕМА; РАЗМЕЊИВАЧИ СА ЦЕВНИМ СНОПОМ, ОМОТАЧЕМ – БЕЛОВА МЕТОДА ПРОРАЧУНА; КОНДЕНЗАТОРИ; РЕБОЈЛЕРИ; ВАЗДУШНИ ХЛАДЊАЦИ; УРЕЂАЈИ ЗА СУШЕЊЕ; УРЕЂАЈИ ЗА ДЕСТИЛАЦИЈУ, РЕКТИФИКАЦИЈУ; УРЕЂАЈИ ЗА АПСОРПЦИЈУ | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе које прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 3 | 0 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, рачунске вежбе, консултације | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 60 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
