22ПИ42 - Полимерно реакционо инжењерство
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Полимерно реакционо инжењерство | |||
| Акроним | 22ПИ42 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Услов за слушање: 120 ЕСПБ; Услов за полагање: положен испит из предмета Основи реакторског инжењерства | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је проширивање знања стечених у претходном курсу (Основи реакторског инжењерства) из области неизотермног рада реактора као и анализа концепта реалних реактора. Такође, циљ предмета је упознавање студената са принципима полимерног реакционог инжењерства уз приказ најважнијих поступака у индустрији полимера, са посебним освртаом на производњу масовних полимера, полиолефина, полистирена и поливинилхлорида. Студенти ће бити упознати са новим трендовима у процесима полимеризације. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На основу знања стечених у оквиру овог курса студенти су способни са самостално решавају једноставније проблеме из области анализе рада и пројектовања хемијских реактора у полимерном инжењерству. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Хемијски реактори у индустријским процесима; Вишеструка стационарна стања и хистерезис код неизотермног проточног реактора са идеалним мешањем; Стабилност вишеструког стационарног стања, фазни дијаграм и бифуркациона анализа; Оптималан начин извођења неизотермних процеса; Реални хемијски реактори и анализа рада; Увод у процесе полимеризације; Полимеризација преко слободних радикала: хомогени системи; Полимеризација преко слободних радикала: хетерогени системи; Полимеризације у суспензији; Полимеризације у емулзији; Ступњевита полимеризација; Полимерно реакционо инжењерство: рад и перформансе реактора. | |||
| Садржај практичне наставе | У оквиру практичне наставе обрађују се примери из области: Вишеструка стационарна стања и хистерезис код неизотермног проточног реактора са идеалним мешањем; Стабилност вишеструког стационарног стања, фазни дијаграм и бифуркациона анализа; Оптималан начин извођења неизотермних процеса; Реални хемијски реактори и анализа рада. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава и практични примери (димензионисање хемијских реактора). Консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 45 | |||
| Семинари | ||||
