22МПУП - Планирање и управљање производњом у хемијско-процесној индустрији
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Планирање и управљање производњом у хемијско-процесној индустрији | |||
| Акроним | 22МПУП | |||
| Студијски програм | Дигитално процесно инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студенти се упознају са: Основама пројектовања, организације, анализе и управљања производње у хемијско-процесној индустрији, у оквиру предузећа као интегрисане целине производње и осталих функција система, односно интегрисане целине токова материјала, енергије и информација; Основама дигитално интегрисане производње, кроз функционалну и информациону интеграције производних система у комплексан и синхроинизовани систем, коришћењем специјализованих софтверских алата; Основама метода и техника континуланог побољшања производње; | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Током курса, студенти се оспособљавају да: уоче компоненте призводних и пословних система и схвате релације између њих; препознају и схвате значај производње и производа као сврхе производног система; учествују у идентификацији, класификацији и уређењу процеса у предузећу; учествују у пројектовању производних процеса; организују производњу у склопу осталих основних функција предузећа; учествују у увођењу и раду рачунарски интегрисане производње; учествују у планирању ресурса предузећа (материјал, енергија, радна снага, информације, итд.); учествују у припреми инжењерских анализа коришћењем софтвреских алата, као подршке одлучивању и управљању процесима; учествују у самом доношењу одлука и управљању процесима; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Организација и пројектовање производних система: процесни приступ; повезивање предузећа у репро целине; планирање ресурса предузећа; дефинисање производа, програма производње и капацитета, токова материјала и енергије, локације и просторне структуре производног система; дефинисање организационе структуре производног система; анализа перформанси производног система. Дигитална интеграција производних система: инжењерске базе података и знања; софтверски алати за планирање ресурса предузећа/производње; софтверска подршка анализи перформанси процеса. Континуално побољшање производње: Lean методе и технике анализе стања процеса; Lean алати за идентификацију и елиминацију губитака у раду опреме; dневно управљање производњом. Оптимизација производње и пословања. | |||
| Садржај практичне наставе | Технике планирања. Процесни приступ - системи за подршку одлучивању. Пројектовање производње - анализа токова материјала у функцији пројектовања распореда уређаја и опреме у погону. Анализа перформанси процеса - приступ аналитичког хијерархијског процеса и метода обавијања података. Анализа стања процеса и препознавање и елиминисање губитака у раду опреме - примена Lean приступа. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавањa, вежбе кроз рачунске примере, радионице на основу израђених примера употребом специјализованих софвера, израда (по групама) пројекта/семинарског рада из области пројектовања производних система, процесни приступ. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | 50 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
