22ММКП - Моделовање и корелисање података у петрохемијским процесима
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Моделовање и корелисање података у петрохемијским процесима | |||
| Акроним | 22ММКП | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | Модул Органска хемијска технологија | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања из моделовања петрохемијских процеса, примене регресије и корелација из области хемијског инжењерства на експерименталне или литературне податаке. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На основу знања стечених у оквиру овог предмета студенти су способни да моделују једноставније петрохемијске сепарационе и реакционе процесе, да анализирају и обрађују експерименталне податке применом регресионих модела и примењују корелације из области хемијcког инжењерства. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Линеарна и вишеструка линеарна регресија. Планирање и анализа експеримената са једним или више фактора. Регресија и корелисање података-примери: одређивање коефицијената Антоанове једначине вишеструком линеарном регресијом; параметри Антоанове једначине за различите угљоводонике; корелисање термодинамичких и физичких особина пропана; корелисање бинарних коефицијента активности применом Маргулесових једначина за систем бензен – н-хептан; корелисање преноса топлоте из димензионе анализе; анализа података о брзини хемијске реакције за реакцију каталитичког реформинга; регресија података о брзини хемијске реакције-провера зависности међу варијаблама; регресија података о брзини реакције за хетерогено катализовану реакцију. Моделовање процеса-примери: флеш раздвајања различитих угљоводоничних смеша; тростепени флеш испаривач за раздвајање хексана и октана; прорачун температуре првог мехура, прве капи и састава фаза за неидеалну смешу; Фенске-Андервуд-Гилиланд корелације за дестилационе колоне; Ригорозни прорачуни за једноставније дестилационе колоне. | |||
| Садржај практичне наставе | Практична настава укључује моделовање, обраду и анализу података применом софтвера POLYMATH, Excel и MATLAB. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава и практични примери. Консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
