22ММ2 - Математичко програмирање
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Математичко програмирање | |||
| Акроним | 22ММ2 | |||
| Студијски програм | Дигитално процесно инжењерство,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | Модул Хемијско процесно инжењерство | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Математичко програмирање је део математике који се бави изучавањем разних класа екстремалних проблема. Поменути проблеми се пуно појављују у пракси па је њихово решавање јако важно. Циљ овог курса је да се најпре формулишу а затим и решавају екстремални проблеми. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање и усавршавање теоријских и практичних знања из области теорије екстремалних проблема. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет математичког програмирања. Примери математичких модела. Елементи конвексне анализе. Линеарно програмирање. Транспортни проблем. Нелинеарно програмирање. Проблем безусловне оптимизације - неопходни и довољни услови оптималности. Екстремални проблеми са ограничењима. Лагранжова функција. Конвексно програмирање. Каруш-Кун-Такерова теорема. Теорија игара. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања у оквиру којих се излаже теорија и раде задаци у којима се показује примена изложене теорије | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 60 | |||
| Семинари | ||||
