22МБКМ - Биокерамички материјали
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Биокерамички материјали | |||
| Акроним | 22МБКМ | |||
| Студијски програм | Инжењерство материјала | |||
| Модул | Инжењерство материјала | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти упознају са релативно новом облашћу керамичких материјала који се примењују у медицини и стоматологији. Планом и програмом овог предмета предвиђено је да студенти овладају техникама синтезе, а такође да стекну увид у структуру, својства и примену нових биокерамичких материјала. Израда семинарског рада има за циљ да студентима омогући упознавање са најновијим научним достигнућима из ове области анализирањем литературе и научних радова. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Предмет упознаје студенте са основним методама синтезе, својстава и примене биокерамичких материјала као и једињења за њихову синтезу. У току курса студенти ће радити експерименталне вежбе из синтезе, карактеризације и in vitro испитивања ових материјала. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Структура и својства биокерамичких материјала, Примена биокерамичких материјала, Кост – природни керамички композитни материјал, Подела биокерамичких материјала према саставу и реакцији организма, Биоактивни, биоинертни и биоресорбилни керамички материјали, Порозни и непорозни биокерамички материјали, Биоактивне керамичке превлаке, Цементни материјали, Дентални керамички материјали, Принципи процеса биоминерализације, Синтеза биокерамичких материјала. | |||
| Садржај практичне наставе | Синтеза биокерамичких прахова и синтеровање порозних и густих биокерамичких форми, Карактеризација порозних и непорозних материјала применом скенирајуће електронске микроскопије и енергетске дисперзионе спектроскопије, Електрофоретска депозиција биоактивних стакала и ХАП-а на субстратима на бази титана, Калцинисање прахова калцијум-хидроксиапатита и трансформација у трикалцијум-фосфате, Ин витро испитивање биоактивности материјала у симулираном телесноим флуиду. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, експерименталне вежбе и семинарски радови. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 30 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
