22ХПИ42 - Пројектовање уређаја за механичке и топлотне операције
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање уређаја за механичке и топлотне операције | |||
| Акроним | 22ХПИ42 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Механичке операције, Топлотне операције, Операције преноса масе (одслушане) | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Оспособљавање студената да критички и аналитички размишљају у светлу основних технолошких операција и да самостално пројектују уређаје који се користе за извођење механичких и топлотних операција у хемијској индустрији. Упознавање са начином размишњања, логике и терминологије у овој области, упознавање са изворима информација. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Способност самосталног избора, прорачуна и пројектовања основних типова уређаја хемијске индустрије за извођење механичких и топлотних операција. Способност израде пројекта опреме. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основни принципи за избор и пројектовање апарата и уређаја. Материјални и енергетски биланси као основе за пројектовање уређаја. Стандардни и специјални уређаји, специфичности погонских и енергетских средстава, техничка документација и прописи о пројектовању уређаја хемијске индустрије. Типови уређаја, избор, методе прорачунавања и оптимизација, конструкционе и експлоатационе карактеристике и опсег примене за различите типове уређаја: системи за складиштење и транспорт течних, гасовитих и чврстих материја; уређаји за механичко раздвајање хетерогених система - циклони, скрубери, уређаји за филтрацију и центрифугирање; уређаји за мешање течности и суспензија; размењивачи топлоте са цевним снопом и омотачем - Белова метода прорачуна; прорачун на вибрације; кондензатори; ребојлери; ваздушни хладњаци. | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе и вежбе на рачунару које прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, рачунске вежбе, вежбе на рачунару, консултације | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 20 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 25 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 35 | |||
| Семинари | ||||
