14ББИ485 - Пројектовање процеса у биохемијском и фармацеутском инжењерству
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање процеса у биохемијском и фармацеутском инжењерству | |||
| Акроним | 14ББИ485 | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Физичка хемија | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основама пројектовања процеса, процесним шемама, изворима информација за пројектовање уређаја и процеса (типска и наменска опрема), формирањем метеријалних, енергетских и економских биланса на нивоу појединачних уређаја као и на нивоу комплетног процеса. Пројектовање CIP и SIP, методологија избора операција и опреме унутар процеса (опрема за процесе припреме, конверзије и процес одвајања). Упознавање са применом програмског пакета Super Pro Designer за пројектовање процеса на реалним примерима (проифзводња воде за инјекције, добијање интермедијара у фармацеутској индустрији, призводња протеина). Посебна пажња је посвећена избору опреме и пратеће инфраструктуре у стерилним условима. ; ; | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљавање студената за избор одговарајуће опреме, појединих опреација и прорачун процеса који обухвата, израду пројектних шема, тумачење материјаних и енергентних биланса као техноекономска анализа процеса. Оспособљавање за коришћење програмског пакета Super Pro Designer за пројектовање. Упознавањем са тимским радом студенти сагледавају улогу и значај рада појединца у инжењерском тиму. Оспособљавање студената за презентацију пројекта у power pointu. ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Пројетовање процеса, извори информација, процесни и P&I дијаграми, нивои постројења упознавање са типском и намеском опремом. Пројектовање цевовода, избор вентила и пумпи, мешача, лиофилизатора и блистер уређаја у стерилни условима рада као и класе ваздуха (ХЕПА филтери) у зонама производње у индустрији. Пројектовање CIP и SIP. Примена програмског пакета Super Pro Designer за израду процесне документације. ; ; | |||
| Садржај практичне наставе | Прорачунавање димензија опреме (биоректори), сепаратори, уређаји за филтрацију (ултрафилтрција, тангенцијална филтрација) , цевовода за протицање радних процесних флуида , избор адекватних вентила и уређаја за финално пречишчавање (Мембрански процеси и Хроматографија) за процесе у индустрији, избор oпреме за траспорт флуида, за CIP и SIP, прорачун појединих операција коришћењем програмског пакета Super Pro Designer, израда процесних шема и техноекономска анализе процеса. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 3 | |||
| Методе извођења наставе | Усмена предавања, рачунски задаци, примена програмских пакета, израда пројекта | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
