ЗП40 - Одрживи развој
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Одрживи развој | |||
Акроним | ЗП40 | |||
Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | Инжењерска економија | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Усвајање и примена концепта и принципа одрживог развоја, усклађивање технолошке промене у Србији са еколошким принципима и начелима социјалне равнотеже. Одрживост савремене економске структуре са процесима који су економски, социјално и еколошки усклађени и међугенерацијски прихватљиви. Одрживи развој, као одговор на економске и технолошке изазове за животну средину и природне ресурсе.. Реализација стратегија одрживог развоја ЕУ и Србије - политике, мере и закона, са циљем да се макроеконмски, социјални и еколошки циљеви остваривују у складу са могућим, на науци заснованим, демократски усвојеним принципима и решењима | |||
Исходи учења (стечена знања) | Аналитичке компетенције студената да расуђују о неопходном усклађивању развојних токова и циљева у свим економским, друштвеним и техничким димензијама. Проблеми одрживости тичу се еколошких последица као и употребе (господарења) обновљивим и необновљивим ресурсима. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Одрживи развој - еволуција концепта, oсновни принципи и појам интергенерацијске правде. Три стуба и три подручја одрживог развоја: економија заснована на знању, уравнотежен социјални систем, заштита ресурса и животне средине Технолошке промене, светско тржиште, глобализација и одрживи развој. Обновљиви и необновљиви ресурси, одржива производња и потрошња у индустрији, саобраћају, пољопривреди… Концепт одрживог развоја у Србији: Национална стратегија одрживог развоја Републике Србије - основни елементи, циљеви и могућности реализацијe - локална, национална, европска и глобална димензија | |||
Садржај практичне наставе | Анализа садржаја текстова и докумената одрживог развоја у Србији. Калкулација екстреналија – садашње и будуће цене ресурса . Анализа енергетске и материјалне ефикасности. Животни циклус производа. Анализа примера одрживе производње и потрошње у Србији и свету. Примери добре индустријске праксе у складу са принципима одрживог развоја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | 0 | ||
Методе извођења наставе | Предавања, радионице, дискусија, интерактивна настава (презентација и дискусија семинарских радова, анализа садржаја докумената и домаћих задатака студената) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 20 |