ЗП31 - Основи реакторског инжењерства
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Основи реакторског инжењерства | |||
Акроним | ЗП31 | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | Услов за слушање: 90 ЕСПБ; Услов за полагање: положени испити из предмета Математика 2, Диференцијалне једначине и Увод у ХИ | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање основних знања из области реакторског инжењерства која обухватају познавање: концепта идеалних реактора, решавање пројектних једначина идеалних реактора, неизотермни и нестационарни рад идеалних реактора, анализу кинетичких података и димензионисање реактора за сложене реакционе системе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На основу знања стечених у оквиру овог курса студенти су способни са самостално решавају једноставније проблеме из области лабораторијског и индустријског рада хемијских реактора. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Материјални биланси идеалних реактора; Хемијске реакције и кинетички изрази за брзину хемијске реакције; Димензионисање идеалних реактора и поређење ефикасности; Нестационаран рад идеалних реактора; Прикупљање експерименталних кинетичких података и њихова анализа; Цевни реактор са рециклом и аутокатализоване реакције; Неизотерман рад идеалних реактора; Димензионисање неизотермних реактора; Пројектовање реактора за сложене реакције. | |||
Садржај практичне наставе | У оквиру практичне наставе обрађују се примери из области: Материјални биланси идеалних реактора; Димензионисање идеалних реактора; Економика рада хемијских реактора; Нестационаран рад идеалних реактора; Прикупљање експерименталних кинетичких података и њихова анализа; Цевни реактор са рециклом и аутокатализоване реакције; Неизотерман рад идеалних реактора; Димензионисање неизотермних реактора; Пројектовање реактора за сложене реакције. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 0 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска настава и практични примери (димензионисање хемијских реактора). Консултације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 55 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |