22ДВКТ - Виши курс термодинамике
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Виши курс термодинамике | |||
Акроним | 22ДВКТ | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се помоћу резултата које даје статистичка, повежу класична и молукулска термодинамика. Из тих разлога се дају теоријски модели да би се описале и интерпретирале особине раствора. Моделује се равнотежа која је релевантна за хемијско, полимерно, фармацеутско и биохемијско инжењерство и екологију. | |||
Исходи учења (стечена знања) | После успешног савладавања предмета студенти: (1) стичу способност да термодинамички анализирају сложене технолошке процесе, (2) при решавању термодинамичких проблема повежу различите врсте приступа (класични и молекулски), (3) стичу вештину прилагођавања технолошких пројеката новим или измењеним термодинамичким условима, (4) компетенције и вештине потребне за рад у научно-истраживачком тиму. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | • Примена термодинамичких модела на прорачуне у равнотежи фаза. (Фазни дијаграми. Равнотежа пара-течност на ниским притисцима. Равнотежа пара-течност на повишеним и високим притисцима: прорачуни помоћу једначина стања и γ-φ методе. Равнотежа течност-течност.) • Фугацитети у гасовитим смешама (виријални коефицијенти и потенцијали). Фугацитети у течним смешама (допунске функције за бинарне и вишекомпонентне смеше: Wilson, NRTL, UNIQUAC једначине). Допунске функције и парцијална мешљивост. Предсказивање коефицијента активности: UNIFAC једначина. • Полимери: Flory-Hugginsova теорија; једначине стања за полимерне растворе (Prigogine-Flory-Pattersonova теорија). • Термодинамика емулзија (термодинамичке теорије стварања емулзија и њихова стабилност). • Растворљивост гасова и чврсте фазе у течностима. • Равнотежа фаза на високим притисцима (равнотежа течност-течност, равнотежа гас-течност, равнотежа фаза из једначина стања, равнотежа фаза коришћењем хемијске теорије). • Молекулска симулација | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, и рад на рачунару. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 40 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |