22ДАФП - Аналогије феномена преноса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Аналогије феномена преноса | |||
Акроним | 22ДАФП | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | У оквиру овог предмета студентима се феномени преноса представљају као јединствена наука. Заснива се на јединственом приступу увођењем заједничких величина за преносе количине кретања, топлоте и масе као што су концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс, брзина прелаза и сл. чиме се даје основа за постављање сличности три преноса. Циљ предмета је да се укаже на сличности преноса количине кретања, топлоте и масе кроз већ постојеће аналогије, а на основу тога и могућност формирања аналогија у другим системима као што су нпр. хетерогени системи. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент сагледава феномене преноса као кохерентну науку базирану на механизмима преноса. Студент стиче аналитичност, тј. способност да повезује сличне појаве и феномене у заједничке зависности које олакшавају самостални рад у сродним научним областима. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод, јединствене величине за пренос количине кретања, топлоте и масе (концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс) Молекулски и турбулентни механизам; Општи диференцијални биланс, Диференцијални биланс ламинарног и турбулентног струјања; молекулска и турбулентна дифузивност Гранични слој, Континуални и дисконтинуални, Расподела концентрације величине која се преноси, Дебљина хидродинамичког граничног слоја, Однос дебљина граничних слојева Конвективни пренос, Брзина конвективног преноса, Релативна брзина прелаза, Критеријуми конвективног преноса, Аналогије, Струјање око равне плоче Аналогије међуфазног преноса Аналогије преноса у хетерогеним системима | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, консултације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |