22Д7 - Квантификација визуелних информација
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Квантификација визуелних информација | |||
Акроним | 22Д7 | |||
Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са методама за квантификацију визуелних информација и да стечена знања примене на коришћење неког од програма за анализу слике. Осим тога студенти ће по похађању курса моћи да одаберу адекватну технику снимања узорака како би омогућили примену анализе података. | |||
Исходи учења (стечена знања) | После успешног савладавања предмета студенти су: (i)стекли способност да из визуелне информације извуку квантификовану инромацију која даље може да се анализира, (ii)овладали основним знањима везаним за настајање слике, њену обраду и анализу информација које се добијају на основу примене алата за анализу слике, (iii)стекли комуникационе и социјалне компетенције потребне за јасно презентовање резултата и метода истраживања | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Предмет се састоји из неколико целина које дају увид у технике анализе визуелних информација и у основне поставке које ту анализу омогућавају. Тематске целине обухватају: ; 1. Историјат визуелног посматрања узорака, типови микроскопа и слика које се добијају њиховим коришћењем и историјски преглед анализе визуелних информација. ; 2. Основна знања о формирању слике коришћењем дигиталних камера и уређаја за чување визуелних информација са посебнин освртом на квалитет слике. ; 3. Основне поставке математичке морфологије и трансформација које се користе у обради слике. ; 4. Примена дигиталних филтара на анализу слике, издвајање граница објеката. Трансформације објеката и њихова ограничења. ; 5. Препознавање објеката карактеристичних за дефинисање структуре материјала као што су зрна, поре, влакна. ; 6. Дефинисање карактеристика објеката који карактеришу структуру. Препознавање сложенијих структура на сликама и методе за анализу морфолошких параметара објеката коришћењем алата за анализу слике и математичко-статистичке анализе. ; 7. Приказ поступака карактерисања структуре коришћењем алата за анализу слике и дискусија предложених алгоритама. ; | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања са визуелним демонстрацијама, студијски истраживачки рад, консултације, семинарски рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 20 |