14Д010 - Менаџмент људских ресурса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Менаџмент људских ресурса | |||
| Акроним | 14Д010 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање и проширивање знања дипломираних инжењера и знањима из области управљања људским ресурсима, будући да људски ресурси представљају најбитнији елемент и фактор пословног успеха економских субјеката. Значај познавања природе, специфичности и улоге људских ресурса посебно је велики у савременим условима живота и привређивања које карактеришу процеси глобализације, развој друштва знања и развој економије знања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Очекује се ново поимање ресурса знања, али и других способности људи као актера друштвене репродукције, како на нивоу предузећа, тако и на нивоу шире друштвене заједнице. Нова, проширена, свест о вредности и дометима људских ресурса биће нова квалитетна подлига за ефикасније управљање целином процеса репродукције. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Дефинисање менаџмента људских ресурса; садржај процеса управљања људским ресурсима; Фактори менаџмента људских ресурса; Стратегијско управљање људским ресурсима; Планирање људских ресурса, Дефинисање стратегијског модела људских ресурса, укључивање и обучавање нових радника, Регрутовање и селекција кадрова; Мотивисање и награђивање; Теорије мотивације;Традиционални и савремени приступи награђивању запослених;Нематерјална мотивација; Образовање и иновирање знања запослених;Важност и циљеви образовања, Организација која учи; Тренинг и развој запослених, Иновирање знања у складу са променама захтева окружења; Тимови и развој тимске културе;конфликти и управљање конфликтима; Индустријски односи, колективно преговарање и улога синдиката; Етички аспекти менаџмента људских ресурса. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, одбрана семинарских радова, израда домаћих задатака, реализација колоквијума као и интерактивна настава кроз расправе о семинарским радовима и домаћим задацима. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
