ЗП30 - Механичке и топлотне операције
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Механичке и топлотне операције | |||
| Акроним | ЗП30 | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Термодинамика | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Оспособљавање студената да критички и аналитички размишљају у светлу преноса ; количине кретања и топлоте и основних инжењерских принципа, те да доносе одлуке ; и бирају адекватне операције и уређаје. Упознавање са начином размишљања, ; логике и терминологије у овој области и изворима информација. Упознавање са ; различитим механичким и топлотним операцијама и проучавање основних. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Способност самосталног прорачуна основних механичких и топлотних операција. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод. Општи појмови. Особине флуида. Статика флуида. Навије-Стоксова једначина. Гранични слој. Струјање реалних флуида. Енергетски биланс стационарног струјања. Прорачун губитака услед подужног трења и месних отпора. Мерење средње и локалне брзине флуида. Карактеристике струјних мрежа. Нењутновски флуиди. Димензиона анализа и теорија сличности. Опструјавање. Релативно кретање флуида и честице. Карактеризација честица. Слободно и стешњено таложење. Основне хидромехаичке операције. Струјање флуида кроз порозну средину; Филтрација и опрема за филтрацију. Флуидизација – теоретски принципи и примена. Врсте флуидизације. Мешање. Теоријски принципи и типови мешалица, прорачун снаге. ; Механизми преноса топлоте. Стационарно и нестационарно провођење топлоте. Прелаз топлоте без и при фазној трансформацији флуида. Теорија сличности. Корелације за прелаз топлоте. Пролаз топлоте. Пренос топлоте зрачењем. ; Топлотни апарати. Класификација, избор и примена; Рекуператори. Енергетски биланс. Расподела температура. Методе прорачуна: а) Средња логаритамска разлика температуре, б) Преносне јединице; Размењивачи топлоте са цевним снопом и омотачем. Основне карактеристике и примена. Основни делови. Термички отпори. ; Термохидраулички прорачуни.; Плочасти размењивачи топлоте. Основне карактеристике и примена. Основни делови. Термохидраулички прорачуни; Укувачи. Основни типови и примена. Континуално испаравање. ; | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе које прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 2 | 0 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, рачунске вежбе, консултације | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 70 | |||
| Семинари | ||||
