ЗП27 - Диференцијалне једначине
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Диференцијалне једначине | |||
Акроним | ЗП27 | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | Положена Математика1 и Математика 2 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти науче најважније појмове и тврђења, алгоритме решавања: из обичних диференцијалних једначина и система диференцијалних једначина, из парцијалних диференцијалних једначина, из Лапласових трансформација и примене Лапласових трансформација на решавање диференцијалних једначина и система диференцијалних једначина. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студената да знања стечена у овом наставном предмету успешно користе у савладавању градива других наставних предмета, које се изучавају на Факултету, из области природних и техничко-технолошких наука. Оспособљеност студената да стечена математичка знања користе у решавању техничких и технолошких проблема. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Обичне диференцијалне једначине и системи диференцијалних једначина – диференцијалне једначине првог реда; диференцијалне једначине другог и вишег реда; неке примене обичних диференцијалних једначина; системи диференцијалних једначина првога реда. ; Парцијалне диференцијалне једначине – парцијалне диференцијалне једначине првог реда; парцијалне диференцијалне једначине другог реда; нумеричко решавање парцијалних диференцијалних једначине, неке примене парцијалних диференцијалних једначина. ; Лапласове трансформације – дефинија и основне особине Лапласове трансформације; примена Лапласове трансформације на решавање диференцијалних једначина и система диференцијалних једначина. ; ; | |||
Садржај практичне наставе | На вежбама се решавају примери, односно задаци којима се илуструју појмови и њихови међусобни односи изложени у теоријском делу наставе. Осим тога, на вежбама се постављају и решавају задаци којима се илуструје и увежбава примена стечених теоријских знања у решавању проблема у природним и техничко-технолошким наукама | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 0 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и рачунске вежбе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 60 | |||
Семинари |