ИЖС412 - Сепарациони процеси
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Сепарациони процеси | |||
Акроним | ИЖС412 | |||
Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Операције преноса масе | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студента упозна са избором и применом традиционалних и савремених поступака раздвајања компонената вишекомпонентних система, да га научи да практично примени знања стечена на ранијим годинама студија и оспособи да правилно одабере поједине поступке у оквиру изградње оптималног процеса одвајања и да са инжењерског аспекта прати развој струке у овој области у свету. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је обучен да стечена знања у оквиру овог предмета примене на различитим примерима сепарације у хемијској, фармацеутској, биотехнолошкој и прехрамбеној индустрији као и у заштити околине и способан да самостално изврши прорачун и избор сепарационих процеса и уређаја неопходних у одређеном технолошком поступку. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | СЕГРЕГАЦИЈА ФАЗА – Основни принципи раздвајања фаза. ; МЕХАНИЧКИ СЕПАРАЦИОНИ ПРОЦЕСИ – Уређаји за механичко одвајање фаза (Ротациони филтери, Центрифуге). РАВНОТЕЖНИ СЕПАРАЦИОНИ ПРОЦЕСИ – Равнотежа фаза, Уређаји за пренос масе система гас-течност са слободном контактном површином, са барботажом мехурова гаса и распршавањем течности у капи (Уређаји за Дестилацију и Абсорпцију), Уређаји за Екстракцију, Лужење, Адсорпцију, Јонску измену, Хроматографију, Кристализацију, Сушење. ; БРЗИНСКИ СЕПАРАЦИОНИ ПРОЦЕСИ – Мембранске сепарације, (Уређаји за Микро и Ултрафилтрацију, Реверсну осмозу, Дијализу), Сепарације у електричном пољу (Уређаји за Електродијализу и Електрофорезу). ; ИЗБОР СЕПАРАЦИОНОГ ПРОЦЕСА – Основни принципи за избор и редослед појединих уређаја при формирању оптималног процеса одвајања. ; ; ; | |||
Садржај практичне наставе | У оквиру рачунских вежби израђују се примери прорачуна ради избора поједине типске и прорачуна за пројектовање наменске опреме за механичке, равнотежне и брзинске процесе одвајања. Врши се прорачун уређаја за Филтрацију, Центрифугирање, Дестилацију, Абсопцију, Адсорпцију, Ултра и Микро Филтрациу, Реверсну Осмозу, Електро Дијализу, Дијализу, Јонску, Гел и Афинитивну Хроматографију. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 0 | ||
Методе извођења наставе | Предавања се изводе на табли и уз помоћ презентације на видео биму уз активно учешће студената, рачунске вежбе се изводе на табли а вежбе у рачунском центру на рачунару уз активно учешће студената; Два колоквијума у току семестра омогућавају проверу знања студената из практичног дела наставе (вежби). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |