DFP1 - Analogije fenomena prenosa
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Analogije fenomena prenosa | |||
| Akronim | DFP1 | |||
| Studijski program | svi | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | U okviru ovog predmeta studentima se fenomeni prenosa predstavljaju kao jedinstvena nauka. Zasniva se na jedinstvenom pristupu uvođenjem zajedničkih veličina za prenose količine kretanja, toplote i mase kao što su koncentracija veličine koja se prenosi, sopstveni i protočni fluks, brzina prelaza i sl. čime se daje osnova za postavljanje sličnosti tri prenosa. Cilj predmeta je da se ukaže na sličnosti prenosa količine kretanja, toplote i mase kroz već postojeće analogije, a na osnovu toga i mogućnost formiranja analogija u drugim sistemima kao što su npr. heterogeni sistemi. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student sagledava fenomene prenosa kao koherentnu nauku baziranu na mehanizmima prenosa. Student stiče analitičnost, tj. sposobnost da povezuje slične pojave i fenomene u zajedničke zavisnosti koje olakšavaju samostalni rad u srodnim naučnim oblastima. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod, jedinstvene veličine za prenos količine kretanja, toplote i mase (koncentracija veličine koja se prenosi, sopstveni i protočni fluks) ; Molekulski i turbulentni mehanizam; Opšti diferencijalni bilans, Diferencijalni bilans laminarnog i turbulentnog strujanja; molekulska i turbulentna difuzivnost ; Granični sloj, Kontinualni i diskontinualni, Raspodela koncentracije veličine koja se prenosi, Debljina hidrodinamičkog graničnog sloja, Odnos debljina graničnih slojeva ; Konvektivni prenos, Brzina konvektivnog prenosa, Relativna brzina prelaza, Kriterijumi konvektivnog prenosa, Analogije, Strujanje oko ravne ploče ; Analogije međufaznog prenosa ; Analogije prenosa u heterogenim sistemima ; | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, konsultacije | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
