Д194 - Фазне равнотеже у вишекомпонентним системима
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Фазне равнотеже у вишекомпонентним системима | |||
| Акроним | Д194 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте оспособи за примену основних диференцијалних једначина за опис процеса у хетерогеним, вишекомпонентним системима. Да студенти овладају законитостима фазне равнотеже у дво–, тро– и четворокомпонентним системима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знања о фазној равнотежи у процесима везаним за Неорганску хемијску технологију. Студенти савладавају примену аналитичког и графичког поступка праћења токова у фазним дијаграмима хетерогених система. Упознају се са термодинамичким моделима који разматрају услове фазне равнотеже у дво–, тро– и четворокомпонентним системима. У оквиру самосталне израде задатка студенти разматрају услове фазне равнотеже у вишекомпоненнтим системима. ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет укључује следеће наставне јединице: услови равнотеже и критеријуми стабилности хетерогених система; хемијски потенцијали и активности у вишекомпонентним, хетерогеним системима; фазна равнотежа двокомпонентних система ( закони Вревског и Коновалова); прорачун фазног дијаграма трокомпонентних система, минимизација енергије Гибса; фазни дијаграми четворокомпонентних система– Левенхерцови дијаграми. Разматрања фазне равнотеже на конретним дијаграмима дво–, тро– и четворокомпонентних система из области Неорганске хемијске технологије. ; ; | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | предавања са примерима и израда задатака | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
