Д162 - Пренос топлоте и енергетска интеграција
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пренос топлоте и енергетска интеграција | |||
| Акроним | Д162 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је успостављање процедура за енергетску анализу, синтезу и оптимизацију технолошких процеса, што ће указати на смањење енергетских захтева, капиталних инвестиција и оперативних трошкова, како код постојећих технологија, тако и при пројектовању нових за одговарајуће производе. При томе је потребно водити рачуна о могућности укључивања нових извора енергије, боље заштите животне средине у погледу мањег загађивања градских и отпадних вода и термичких удара на околину. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | После успешног савладавања предмета студенти стичу: (1) способност анализе енергетске ефикасности технолошких процеса, (2) знања потребна за примену специјализованих пакета за енергетску интеграцију процеса, (3) компетенције за доношење одлука везаних за топлотну интеграцију у процесној индустрији али и компетенције потребне за рад у научно-истраживачком тиму. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | • Енергетска ефикасност. ; • Интеграција индустријских постројења – енергетска оптимизација рада постројења - положаја реактора, детсилационих колона и размењивача топлоте ; • Примена математичких метода за енергетску интеграцију постројења и процеса у целини. ; • Анализа рада постројења применом методологије композитних линија процесних струја, као и помоћних струја и постројења ; • Коришћење енергетских извора са еколошког аспекта ; • Термичко оптерећење животне средине ; • Термоекономска анализа. ; | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунарске симулације енергетске интеграције процеса и семинарски радови који прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Настава укључује предавања и рад на рачунару - пројектовање мрежа размењивача топлоте, енергетска анализа дестилационих колона. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 60 | |||
