22НХТ33 - Термодинамички основи неорганске хемијске технологије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Термодинамички основи неорганске хемијске технологије | |||
| Акроним | 22НХТ33 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Термодинамика | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Повезивање претходно стечених знања и њихова примена у технолошким процесима у области неорганске хемијске технологије. Усвајање принципа на којима почивају технолошки процеси и сагледавање могућности њиховe примене ради побољшања процеса у неорганској хемијској технологији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти се оспособљавају за коришћење података добијених из енталпијских дијаграма (релативне енталпије, диференцијалне енталпије мешања, диференцијалне енталпије испаравања и др.) који су неопходни за енергетски биланс и прорачун равнотежног састава у технолошким процесима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Термодинамичке величине стања: Парцијалне и привидне моларне величине; Хемијски потенцијал у идеалном и неидеалном, једно- и вишекомпонентном, гасном и кондензованом (неелектролитном и електролитном) систему. Хемијска равнотежа: Проста и сложена равнотежа у изотермско-изобарским условима у хомогеним и хетерогеним системима; Хемијски процеси у адијабатским условима. Енталпијски дијаграми: Релативна енталпија; Основне операције (мешање, адијабатско пригушивање, хлађење и кристализација, континуално и дисконтинуално упаравање, адијабатска супротно-струјна размена, изотермска и адијабатска конверзија у контактним процесима) у двокомпонентним енталпијским дијаграмима, енталпија-састав. | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунски примери који прате теоријску наставу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | предавања комбинована са рачунским примерима | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
