22МФРВС - Фазна равнотежа у вишекомпонентним системима
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Фазна равнотежа у вишекомпонентним системима | |||
| Акроним | 22МФРВС | |||
| Студијски програм | Инжењерство материјала,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | Графичко инжењерство, дизајн и амбалажа, Инжењерство материјала, Модул Неорганска хемијска технологија, Текстилно инжењерство | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Да студенти овладају методама праћења технолошких операција у фазним дијаграмима вишекомпонентних система. Да се студенти упознају са законитостима фазне равнотеже и да добију неопходна знања за правилно коришћење фазних дијаграма дво- , тро- и четворо-компонентних система. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знања о фазним трансформацијама и фазној равнотежи који се јављају у многим процесима Неорганске хемијске технологије. У склопу разматрања фазних дијаграма дво- и трокомпонентних система, на основу низа приступачних општих примера, омогућено је студентима неопходно знање о правилном коришћењу фазних дијаграма конкретних система од интереса за производњу и примену у Неорганској хемијској технологији. У оквиру самосталне израде задатка студенти разматрају услове фазне равнотеже у вишекомпонентним системима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | принципи и услови равнотеже хетерогених система; критеријуми стабилности фазне равнотеже; равнотежа двокомпонентних фаза у додиру; равнотежа фаза чврсто–течно у двокомпонентним и трокомпонентним системима са примерима (изоморфни системи, системи са еутектикумом, перитектикумом, монотектикумом и синтектикумом) метастабилни фазни дијаграми са примерима (фазно раздавајање, немешљивост) фазни дијаграми четворокомпонетних система, пројекције политерме. | |||
| Садржај практичне наставе | Практични примери фазних дијаграма вишекомпонентних система са задацима | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | предавања комбинована са примерима и израда задатака | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 50 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
