22ДТЧС - Термодинамика чврстог стања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Термодинамика чврстог стања | |||
| Акроним | 22ДТЧС | |||
| Студијски програм | Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета “Термодинамика чврстог стања“ је да студент овлада знањима и вештинама кoja се односе на термодинамику процеса и феномена који се одигравају у чврстој фази и о интеракцијама чврсте фазе са другим фазама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче способност да повезује и примењује законе термодинамике и релације које постоје између термодинамичких потенцијала са особинама материјала и параметрима технолошких процеса, а самим тим и да утиче на процесирање истих у циљу добијања жељених особина. Оспособљава се за самосталан и креативан рад, за јасно постављање и представљање решења и резултата рада, за свеобухватну анализу сложених задатака како у стручном тако и научно-истраживачком раду. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Студент се упознаје са фундаменталним једначинама хемијске термодинамике у непроменљивом и променљивом пољу сила (електричном, магнетном и гравитационом) са појавама и феноменима на граничним површинама фаза. Проучавају се везе између термодинамичких потенцијала при одређеним ограничењима са особинама материјала као што су термоелектрични, термоеластични, термомагнетни и пиезоелектрични коефицијенти. У делу који се односи на термодинамику површина и међуповршина обрађују се феномени на граници фаза као последица анизотропије површинског напона код чврстих тела и закривљености површина. Проучава се адсорпција гасова на чврстој површини. Проучавају се фазне трансформације првог и виших редова, са примерима који се односе на суперпроводну трансформацију и суперфлуидну трансформацију течног хелијума. У поглављу дифузије у чврстој фази разматрају се утицаји концентрације и температуре на коефицијент дифузије. Посебно се проучавају дефекти у једињењима који се разликују од стехиометрије или су блиска стехиометрији. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | предавања | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 40 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
