22ДМ2 - Одабрана поглавља нумеричке анализе
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Одабрана поглавља нумеричке анализе | |||
Акроним | 22ДМ2 | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти науче основне појмове и тврђења из елемената нумеричке анализе.Осим тога, инсистира се на истицању примена појмова и резултата који се разматрају у природним и техничко-технолошким наукама. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студената да знања стечена у овом наставном предмету успешно користе у савладавању градива других наставних предмета, које се изучавају на Факултету, из области природних и техничко-технолошких наука. Оспособљеност студената да стечена математичка знања користе у решавању техничких и технолошких проблема. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Рачунање са приближним бројевима-општа формула за грешку, обрнути проблем теорије грешака, приближно израчунавање вредности функција Решавање алгебарских и трансцедентних једначина-методи графичког решавања једначина, метод сечице и метод тангенте, метод итерације, метод итерације за систем од две једначине. Интерполација функција-коначне разлике, интерполационе формуле: Њутнова, Гаусова, Стирлингова, Беселова, Лагранжова. Оцена грешке интерполационих формула. Приближно диференцирање и интеграција- полиномне формуле, трапезна и Симсонова формула, процена грешке. Решавање диференцијалних једначина- метод сукцесивних апроксимација, нумеричка интеграција: методе Рунге-Кута, екстраполационе и интерпо¬ла¬ционе методе Адамса. Решавање парцијалних диференцијалних једначина- основни појмови: мреже, апроксимација диференцијалних оператора коначним разликама, метода мреже. | |||
Садржај практичне наставе | Решавају се примери, односно задаци којима се илуструју појмови и њихови међусобни односи изложени у теоријском делу наставе. Осим тога, постављају се и решавају задаци којима се илуструје и увежбава примена стечених теоријских знања у решавању проблема у природним и техничко-технолошким наукама. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања у оквиру којих се излаже теорија и раде задаци у којима се показује примена изложене теорије | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 60 | |||
Семинари |